Kylling med fetaost og basilikum

For flere år tilbake lagde jeg en rett tilsvarende denne, det var etter å ha vært på Kreta og jeg ble inspirert av gresk mat. Jeg har etter det vært flere ganger på Kreta, og syntes det er veldig mye god mat jeg har blitt servert


2 personer 

2 kyllingfileter 
ca 50 gram fetaost 
6 - 8 blader basilikum

Skjær et snitt langs kanten, brett ut så det blir en lomme. Fordel osten og basilikumbladene i lommen. Klem sammen. 

Krydre med 
Salt og pepper  
Tandoorikrydder (kan droppes)  

Varm olje i stekepannen på svakt til middels varme

Ha i kyllingen, og stek den i ca 20 minutter 

Her serverte jeg med Gresk salat, tzatziki ,aïoli og stekte poteter
Her fra en annen gang, isbergsalat, tomater, rødløk,baby leaf, ruccola, fetaost, tzatziki og stekte poteter 


Oppskrifter;
Gresk kyllingfilet à la Lillian  (i denne har jeg brukt tørkede urter)
Stekte poteter 
Tzatziki
Aïoli


Kommentarer