Gryte med svinefilet (svinekjøtt)

Når jeg lager helstekt svinefilet, hender det jeg får rester. Da varmer jeg det stort sett opp dagen etter med poteter og saus. Denne gangen kom jeg til å tenke på gryte jeg lagde en del tidligere, og bestemte meg for å lage tilsvarende den gryta av restene. 

2 personer 

2 hvitløkfedd, hakket 
3 sjalottløk, hakket 

Ha olje og litt smør i jerngryta (stekepanne med høy kant) og tilsett løken, la den bli myk
 3 - 4 sjampinjonger i biter eller en liten boks hermetiske
 3 ringer ananas i biter, eller en liten boks hermetisk
ca 250 - 300 gram svinefilet i terninger, has i gryta

Ha i 2 - 3 buljongterninger (litt ut ifra hvor mye smak du ønsker) Kan blandes i vannet før det has i gryta
 Tilsett vann så det dekker kjøtt og grønnsaker, kok opp
Tilsett;
1/2 boks tomatpuré
1 ss soyasaus
ca 1 dl matfløte
ca 1 ss maisennajevner

La stå på middels varme i 10 minutter, eller sett gryta på lav varme til du skal servere.

Smak til med pepper og salt (jeg bruker veldig lite salt når jeg bruker buljongterninger)
Serveres med ris og salat


Denne gryta kan lages flere timer før den skal spises. Da setter jeg den kaldt i kjøleskapet og varmet den opp senere. Blir gryta for tykk, ha i mer vann, om den blir gryta for tynn ha i mer maisennajevner.