Farsekaker med ertestuing og grønnsaker stekt i oven

Farsekaker har vi hatt så lagt tilbake som jeg kan huske, og vi brukte det veldig mye før. Jeg kjøpte ofre stor bakk med farse og stekte opp, og frøs ned. Fortsatt hender det at jeg kjøper 4 kg farse som jeg steker opp og fryser ned. Det var enkel og billig middag, og kjekt å ha i fryseren hvis jeg ikke vet hva jeg skal lage til middag. Til farsekaker variere jeg med tilbehør, men har alltid poteter og brun saus. 

2 porsjoner

2 - 3 farsekaker per person, avhengig av størrelse.

Jeg lager brun saus av meljevning

Varm farsekakene i sausen, de blir veldig gode hvis de får ligge en stund i sausen. Jeg lar gryta stå på svak varme, mens jeg lager resten av tilbehøret.

Rotgrønnsaker;
Ha smør i en ildfast form, og ha i;
1 rødbete, delt i terninger
2 gulrot, i biter
2 sjalottløk, hakket
Frisk timian
Salt og pepper

Stek grønnsakene ved 200 grader i 20 - 25 minutter, vi liker at grønnsakene har motstand
Server farsekakene med kokte poteter, suragurker, tyttebær, grønnsakene og ertestuing.

Oppskrift;
Brun saus
Ertestuing

Kommentarer