Greske kjøttboller

Jeg har lagd mange forskjellige kjøttboller, denne oppskriften fant jeg i en kokebok, men har gjort litt om på den. Disse kjøttbollene kan brukes til middag med pasta, salat eller annet ved siden av, eller som en rett til tapas. De er mindre smak i disse enn i tapasbollene jeg lager.

3 - 4 personer 

Bland sammen;
400 gram lammekjøttdeig ( jeg har også brukt karbonadedeig)
1 stor løk, revet

Tilsett;
1 - 2 fedd hvitløk, finhakket (ut i fra hvor mye smak en ønsker) 
25 gram brødsmuler (jeg bruker det brødet jeg har)
1 ss mynte, finhakket
1 ss persille, hakket

Krydre med 
Salt og pepper 

Bland inn;
1 egg, sammenvispet

Formes til 16 boller 
Stekes i olje på middels varme
Serveres med ris eller pasta, salat, tomatsaus eller hva en måtte ønske.

Her som en av rettene til tapas for to
Oppskrift;
Tapas for to 

Kommentarer