Tapas for to

Noen ganger få jeg veldig lyst på tapas. Da bruker jeg det jeg har, og det er en fin måte å bruke opp rester. Jeg lager gjerne dobbel porsjon så det blir middag enten to dager, eller middag en dag og lunsj en dag. Når jeg lager tapas, lager jeg gjerne med min vri og jeg bytter på hva jeg har av tilbehør. Noen ganger lager jeg mye forskjellig, mens andre ganger helt enkelt.
Legger ut flere bilder og forslag til enkle tapasretter, etterhvert
Kjøttboller, Tomatsaus (rester fra dagen før) Chorizo pølse, Aïoli, Parmaskinke, Kvitling geitost, Tomatsalat med mozzarella og rødløk, Tortilla med chorizo pølse 

Lagde aïoli og salat først og satt de kaldt

I disse Tapasbollene brukte jeg;
200 gram karbonadedeig, 1 egg, salt og pepper, blandet det sammen. Så hadde jeg noen skiver chorizopølse, litt fetaost, 1 hvitløk, 1/2 chili og tørket basillikum som jeg blandet med stavmikseren. Blandet alt sammen, og lagde runde boller. 
Stekte tapasbollene i olje på middels varme. 

I denne Tortilla;
2 poteter i terninger, 2 sjalottløk, 1 hvitløkfedd. Ha olje i pannen og la de ligge til de mykner. Rør sammen 3 egg, 1/2 ts salt, 1/4 ts pepper og litt timian, has over poter og løk. Ha i noen skiver chorizo pølse, delt, og rør rundt. La tortilla' en stå på svak varme til den har satt seg, ca 15 min 

Oppskrift jeg vanligvis bruker, og fremgangsmåte på; 
Her fra dagen etter, det som var igjen av rester og så hadde jeg bakt proteinrundstykker for å ha ved siden av.  
Når det gjelder tapas, er det helt opp til deg selv. Det kan gjøres veldig enkelt eller du kan lage mange forskjellig retter. Det finnes ulike tapas pølser, gode oster som passer til, salat, enkel aïoli, og en varm rett er supergodt, og det er enkelt. Eller det går an å lage tapasboller, asparges med seranoskinke, tortilla, og mye mer godt om du vil gjøre litt mer ut av det.

Her har jeg en side jeg har kalt tapas, og her legger jeg inn nye oppskrifter etter hvert som jeg lager nye retter jeg syntes hører hjemme her;
Tapas , Tilbehør til taco/tapas/middelhavsmat, Salat tapas/middelhavsmat

Tapasboller, reker i hvitløk og chili, omelett, enkel aïoli, salat med tomat, mozzarella og løk, italiensk salami og Kvitling geitost
Kyllingkjøttboller, gresk salat, enkel aïoli, asparges med spekeskinke, Kvitling geitost og Tortilla med poteter, hvitløk og chili.

Oppskrift; 
Asparges med spekeskinke 

Kommentarer