Marinert kylling i ovn eller grill

Denne oppskriften fant jeg i Hjemmet, og jeg syntes den så god ut og verdt å prøve. Nå er den testet ut flere ganger, på spyd og stekeplate i ovnen, og i aluminiumsform på grillen. Det blir godt smak på kyllingen, og tilbakemeldingen fra de som har fått dette servert er bra. Vi er veldig glad i kylling, og alltid greit å finne nye oppskrifter som kan testes ut.  

4 porsjoner

4 kyllingfileter.
Del kyllingfiletene i 3 - 4 biter på langs. Ha strimlene i en bolle
Marinade;
1 dl chilisaus
2 ss soyasaus
2 ss olivenolje
4 hvitløksbåter, finhakket
Kvernet pepper
Bland godt sammen 
Ha marinade over kyllingstrimlene
Settes i kjøleskap i 2 timer

Ha bakepapir på en stekeplate, dryss på sesamfrø
Legg kyllingstrimlene på bakeplaten
Dryss over sesamfrø

Stekes midt i ovnen ved 180 grader i ca 15 minutter, jeg bruker varmluft og grill mot slutten

                                                                                  

Spyd;
Tre kyllingstrimlene på spyd, dryss over sesamfrø
Legg  spydene i ildfast form eller stekebrett med bakepapir

Stekes midt i ovnen ved 180 grader i ca 15 minutter, jeg bruker varmluft og grill mot slutten

                                                                                     

Grill;
Legg kyllingstrimlene i en aluminiumsform, eller ha de på spyd rett på grillristen. Grilles til de er gjennomstekte på høy varme i 15 - 20 min


Serveres med salat, poteter etter ønske (kan droppe poteter) tzatziki, aioli eller annet som smaker til kylling


Her har jeg brukt salat og sweet chili saus
 

 

Kommentarer