Bløtkake i brødform

Det er godt med et stykke bløtkake med friske bær, men som regle blir det alt for mye med et vanlig rundt sukkerbrød. Denne oppskriften som jeg fant på www.melk.no er midt i blinken, og veldig enkel å lage. Det sto at det var til 8 porsjoner, men den holder til flere når en har annet ved siden av. 



2 egg
1 dl sukker
Piskes til eggedosis

1 dl hvetemel
1 ss potetmel
1 ts bakepulver
Siktes og has i, vend forsiktig inn i eggedosisen

1 ss vann has i til slutt, røres forsiktig inn

Ha i bakepapir i bunnen og på kortsiden av brødformen

Stekes i 175 grader i ca 25 minutter

Avkjøles på rist, lag gjerne bunnen dagen før du skal bruke den.

                                                                                                                                       

Del bunnen i tre deler

Jeg legger på matpapir når jeg pynter for da blir det ikke søl på fatet



Jeg har dynket med jordbær som er moset og tilsatt litt vann, jeg bruker ca 3 jordbær ( kan også bruke syltetøy med litt vann til dynking )



Buk noen jordbær ca 6 - 7 stykker til å mose og blande med kremfløte 



Legg på et lag med blandingen av jordbær og kremfløte


Del jordbær flere skiver og legg mellom lagene


Gjenta samme prosess


Legg så på toppen


Ha krem på kantene og på toppen, pynte med halve jordbær og krem 



Kommentarer