Ovnstekt laks med poteter, kokte grønnsaker og saus

Jeg spiser mye mer fisk nå enn tidligere, og jeg lager fisk med mye mer smak. Det går mye i laks og ørret, for min Kjære er mer glad i den røde enn hvite fisken. Siden jeg bytter på tilbehør kan vi noen ganger spise ørret / laks to til tre dager i uka. 
Skreller og setter på poteter før jeg begynner med fisk og saus.

Jeg regner 2 fiskefileter per person
Har litt smør i en ildfast form med salt og pepper og gjerne litt purre

Stekes ved 200 grader i ca 20 minutter

Saus;
ca 2 1/2 dl vann
1 fiskebuljong terning
kokes opp

Ha i;
litt purre
litt matfløte
krydre med salt og pepper

La stå på svak varme
Hvis sausen er tynn ha i litt maisennajevner


Kok grønnsakene, vi liker motstand i grønnsakene så jeg begynner med gulrøtter, og koker de i 10 - 15 minutter før jeg har i brokkoli i kjelen i noen minutter

Server laks med poeter, grønnsaker og saus, her har jeg hatt litt kruspersille over poetene



Kommentarer