Fiskesuppe med torsk, reker og tomater

Jeg var alene på hytta og skulle finne på noe til middag. Så litt hva jeg hadde og fant ut at jeg kunne lage en enkel fiskesuppe. Jeg hadde noen torskefileter og reker i fryseren, har lagd tilsvarende suppe av rester. Denne hadde holdt til to personer, så jeg varmet den opp til lunsj dagen etter. 

2 personer 

Ha litt smør i en kjele og tilsett; 
1 sjalottløk, finhakket
1 - 2 fedd hvitløk, finhakket
1/2 rød chili, i biter
La det bli mykt 
Tilsett en boks hakkede tomater, vann ut boksen
1 fiske buljongterning
La det koke opp
Skru ned platen og tilsett litt matfløte
Ha i fisk , og la trekke i 10 - 15 min, her har jeg brukt 2 fileter av torsk som jeg har delt i terninger
Rett før servering ha i reker, og la de trekke i noen minutter
Smak til med salt og pepper
Ha over litt kruspersille
Serveres med eller uten brød, flatbrød, baguett eller lignende
Her har jeg ristet brød med smør


Kommentarer