Stekte poteter

Jeg lager masse forskjellige poteter, og prøve meg stadig frem for å finne bedre smak. Jeg liker godt å variere med poteter for da blir det ikke så kjedelig.  Disse fant jeg i kokeboken Vidunderlig Spansk
2 personer

4 poteter, deles i store biter

Ha olivenolje i en panne på middels varme, det skal stå 1 cm opp i pannen
Legg en potetbit i pannen og la den ligge til den begynner å frese
Tilsett resten av potetene, ikke for full panne

Stek potetene til de er gyllenbrune og møre

Ta potetene opp med en hullsleiv og la de renne av på kjøkkenpapir
Tørk av overflødig olje og dryss med havsalt

Om du har større porsjon, ta potetene i flere vendinger, hold de ferdigstekte potetene varme

Disse potetene var veldig gode ved siden av kylling med fetaost og basilikum.

Her er noen av kokebøkene jeg bruker når jeg ønsker å prøve nye retter. Jeg følger sjelden en oppskrift til punkt og prikke, men lager min vri. Jeg liker også å bruke det jeg har av grønnsaker, krydder og urter, og foretrekker å bruker råvare jeg kjøper på min nærbutikk.


Kommentarer