Ørret med rot grønnsaker stekt i oven

Når det gjelder fisk har jeg lagd det på så mange forskjellige måter i det siste. Jeg lager ofte med tanke på hva jeg har, hva som passer og hva jeg vil bruke opp. Noen ganger har jeg planlagt hele retten og da kjøper jeg inn til det. Denne retten har vi hatt mange ganger, med eller uten salat avhengig av hvor mye grønnsaker jeg har i formen.  

2 personer 

3 - 4 fiskefileter, ørret eller laks 

Grønnsaker; 
2 poteter, i terninger 
1 gulrot, i terninger 
1/2 squash, i biter
litt sellerirot, i biter
litt purrerot, i biter 
2 sjalottløk, i båter 
1/2 gulbete, i terninger 
1/2 rødbete, i terninger 
Ha fiskefiletene over rotgrønnsakene, og krydre med salt og pepper 
Stekes i ovnen ved 200 grader i ca 25 min. På slutten skrur jeg på grill og varmluft noen minuter
Serveres med rømme, i denne har jeg i litt urter og sitron

Her fra en annen gang, her har jeg brukt rødbete, gulbete, rødløk, sukkererter, squash, purre- og sellerirot
Her hadde jeg grønnkål og stekte asparges ved siden av, siden jeg ikke hadde så mye grønnsaker i formen som jeg vanligvis har. 
Her har jeg brukt; 2 poteter, 2 gulrøtter, 1 stor rødbete, 1/2 squash, 3 små sjalottløk, 1 rødløk og 2 fedd hvitløk

Til denne retten smaker det veldig godt med Crème Frâiche med sweet chilisaus 


Kommentarer