Proteinrundstykker

Jeg var på foredrag med Berit Nordstrand, Tarmens medisin. Jeg har prøvd noen enkle retter og gjort noen endringer i kosten etter jeg var på foredraget den 17. april. Mye av det hun snakket om har jeg hørt før. Jeg lager det meste av mat bunn, og bruker mye grønnsaker, krydder og urter. Men det er alltid fint med nye tips og ideer, og helt klart flere ting jeg kommer til å prøve. Disse rundstykkene falt i smak, og jeg merker det bra for meg å holde meg unne for mye hvetemel. 



1 beger cottage cheese
4 egg
Blandes i en blender eller stavmikser

400 gram havremel (har jeg ikke havremel, maler jeg havregryn)
1 ts mineralsalt
1 ss bakepuler

Bland det tørre sammen og tilsett det våte, bland godt

Jeg brukte kjøkkenmaksin andre gangen jeg lagde de, og da ble det bedre blandet.
Form deigen i en pølse og del opp i 10 - 12 biter. Jeg gjorde det litt annerledes

Sett bitene på bakepapir på stekplate
Smør med egg
Strø gjerne med sesamfrø (det gjorde jeg ikke denne gangen)

Stekes på varmluft 200 grader i ca 20 minutter
Det smakte godt med proteinrundstykker med salat, eggerøre og røkt ørret
Her hadde jeg proteinrundstykkene ved disen av restemat

Kommentarer