Skreifilet med kokt poteter, grønnsaker og smørsaus

Jeg har begynt å bruker mye mer fisk enn tidligere, og prøver meg frem med ulike typer fisk, hel, skiver og fileter, hvit og rød. Vi har kjøpt skrei et par ganger og syntes det smaker veldig godt. Jeg sjekket på litt forskellige sider for å se hva slags saus som passe til skrei, og lagde denne om smakte veldig godt. 



Satt over potetene først. 

Jeg regnet ca 500 gram fisk til 2 personer 

Hadde smør i bunnen på ildfast form sammen med dill, grov hakket salt og pepper 


La fiskefiletene i, og hadde smør, salt og pepper over fisken 


Stekt fisken i ovnen på 180 grader i mellom 15 - 20 minutter, følg med så den ikke blir for mye stekt. Jeg hadde på grill og varmluft siste minuttene

Smørsaus; 
1 dl hvitvin
1 sjalotteløk, hakket 
Has i kjele og kokes på svak varme, redusere til ca halv part 

ca 50 gram smør, has i litt av gangen og rør om 

Krydre med salt og pepper
Jeg hadde også i litt kruspersille rett før jeg serverte 


Severte med kokte poteter med kruspersille, kokt brokkoli, gulrøtter og smørsausen


Jeg har ikke syntes det har vært godt med smeltet smør til fisk, men denne sausen syntes jeg ble god, og den passet veldig godt til denne retten.