Kyllingsnadder med sennepsaus

Opp igjennom årene har vi lagd mye biffsnadder, men kyllingsnadder har vi bare spist ute. Vi bruker mer kylling enn kjøtt, så da ble det til at jeg begynte å lage kyllingsnadder. Da bruker jeg det jeg har som jeg syntes passer til, men sølvløk og ananas syntes jeg må med. 

2 personer 

Ha i smør i en jernpanne eller stekepanne som tåler høy varme, og ha så i 
1 liten boks ananas
10  - 15 sølvløk 
La dette steke på sterk varme til de får en gyllen farge, Skru ned platen og tilsett resten av grønnsakene. Jeg bruker det jeg har, her er noen forslag;  
Søt paprika, ca 1/2 i skiver
2 - 4 sjampinjonger i  biter
1 sjalottløk eller gul eller rød løk

Samtidig som grønnsakene stekes har jeg smør/ olje i en panne 

1 - 2 kyllingfileter deles i biter, stek kyllingfiletene på middels varme. Jeg krydrer med kyllingkrydder
Når kyllingen er stekt ferdig blander jeg alt sammen i en panne
Saus (slump)
Matfløte, ca 2 dl
Dijonsennep, ca 1 ss
1 kyllingbuljongterning
Litt estragon, smak til
Krydre med pepper, smak til
Server kyllingsnadder med salat, pomme frites og saus

Kommentarer