Pølsegryte med makaroni gratinert i ovnen

Jeg har i mange år brukt en pakke som heter Macronette, som er en pølsegryte med makaroni. Den har jeg alltid syntes vært god og lettvin. Bestemte meg for å lage en pølsegryte fra bunn, og tenkte at jeg prøver med tomatsaus jeg lager for den passer til mye forskjellig. Denne retten ble bedre enn ferdigretten, og barnebarna spiste mye mer enn jeg trodde var mulig. 

4 personer

Lag tomatsausen først, her er oppskriften jeg bruker; Tomatsaus 

ca 500 gram røkte pølser kuttes i terninger, ha de i tomatsausen ( kan også bruker wienerpølser)
Kok makaroni som anvist på pakken
Jeg beregner ca 100 gram pasta per person

Ha sausen og pølsene i ildfast form
Makaronien fordeles over sausen og pølsene 
Ha over revet ost
Gratineres i ovnen ved ca 200 grader i 10 - 15 min, til osten er smeltet og gyllen
Serveres som den er, eller med salat, brød eller hvitløksbaguetter

Har du rester kan du varme det opp til lunsj eller middag dagen etter

Jeg har gjort om litt på denne retten, da har jeg blandet alt sammen før jeg har det i ildfast form og gratinerer. 

Oppskrift
Tomatsaus, pølser og makaroni i form, gratinert i oven